Koncerty Festiwalowe

KONCERTY TOWARZYSZĄCE W RAMACH
III MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU MUZYKI
IM. PROF. JÓZEFA ŚWIDRA

W CIESZYNIE 8-10.12.2017

 

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA
BENEFIS PANI PROF. HALINY GONIEWICZ-URBAŚ
8 grudnia 2017r.; piątek godz. 19.00
Kaplica SS Boromeuszek w Cieszynie

wstęp wolny

 

 

KONCERT MUZYKI SAKRALNEJ
8 grudnia 2017r.; piątek godz. 18.00
Kościół p.w. św. Anioła Stróża w Gorzycach

 

 

ORAZ

10 grudnia 2017r.; niedziela godz. 16.00
Kościół Ewangelicki, Wisła Centrum

 

 

Koncert Muzyki Sakralnej 10.12.2017

GALICYJSKI CHÓR KAMERALNY JEWSZAN – Lwów/ Ukraina
dyrygent: Ihor Dankowsky

Galicyjski Chór Kameralny „Jewszan” został założony w 1990 roku przez kreatywną  młodzież miasta Lwów. Członkami Chóru są studenci uniwersytetów lwowskich, artyści, młodzi specjaliści różnych branż. Podstawę repertuaru stanowi sakralna muzyka ukraińska oraz zagraniczna z różnych okresów i epok – od muzyki G. P. da Palestrina, G. F. Aneriego, J.S. Bacha, A.Vivaldiego, A.Kaldara G. Händela, W.A. Mozarta, koncerty chóralne kompozytorów ukraińskich – M. Dyletskiego, A. Wedela, M. Werbytskiego, M. Berezowskiego, D.Bortnianskiego, do utworów współczesnych ukraińskich i zagranicznych kompozytorów, aranżacje ukraińskich pieśni ludowych.

Galicyjski Chór Kameralny „Jewszan” jest uczestnikiem międzynarodowych festiwali chóralnych w Ukrainie i za granicą. Zespół występował w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Niemczech, Francji, Polski, Białorusi, Włoszech, Hiszpanii, brał udział w koncercie dla Papieża Jana Pawła II w Watykanie i we Lwowie. Wśród licznych nagród chóru, do najważniejszych należą:

  • I miejsce za najlepszy poziom zawodowy w międzynarodowym konkursie „Mahutny Boża” (1995, Białoruś)
  • I nagroda w VI Narodowym Konkursie Chórów im. M. Leontowicza (Kijów, Ukraina 2010)
  • I nagroda w 59 Międzynarodowym Konkursie Chóralnym HABANERAS Y POLIFONIA w Torrevieja (Hiszpania, 2013)

Zespół wielokrotnie brał udział w wydarzeniach artystycznych w Polsce, m.in. takich jak: Międzynarodowy Festiwal „Muzyka Odnaleziona” w Tarnowie (1998), XVI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku (2016), XII Festiwal Chóralny „Wschód – Zachód – Zbliżenia” Radomsko (2010, 2013, 2016).
Chór „Jewszan” to stały uczestnik przedstawień bożonarodzeniowych i wielkanocnych, otwarć wystaw sztuki, wydarzeń artystycznych  miasta Lwów i obwodu Lwowskiego, koncertów w kościołach i katedrach i wielu innych wydarzeń muzycznych.
Dorobek fonograficzny zespołu to 9 płyt CD oraz liczne nagrania dla radia i telewizji.

Dyrektor artystyczny zespołu – Igor Dańkowski
Igor Dańkowski – absolwent Konserwatorium Lwowskiego klasy dyrygentury docenta O.I. Sotnyczuka. Był kierownikiem Kameralnego Chóru Konserwatorium Lwowskiego, dziecięcych oraz dorosłych chórów i zespołów miasta Lwowa. Od 2000 roku jest kierownikiem Galicyjskiego Kameralnego Chóru „Jewszan” i jednocześnie od 2013 roku – Chóru Studenckiego Narodowej Akademii Muzycznej im.M.Łysenki we Lwowie.

Dyrygent Chóru – Iryna Kyselczuk, absolwent Akademii Muzycznej im.M.Łysenki we Lwowie.

W programach Koncertów Festiwalowych usłyszymy:

  1. Leontovich „Ojczenasz”
  2. MikołajDylecki „Chwała Jedinorodnyj synie”
  3. Bogdan Derevjanko „Irmos vozneseniya”
  4. Piotr Janczak „Kyrie eleison”
  5. Roman Gurko „Bogorodice Diewo”
  6. Jewgienij Kozak „Na potochku – m prala”
  7. Укр. Нар. пісня в обробці В. Яценка «Розкопаю я гору»
  8. Ukraińska pieśń ludowa, kompozytor W. Pazdriy „Mayeran”
  9. Ukraińska pieśń ludowa w interpretacji Igor Dankovsky „chłopatsi rybolovtsi „
  10. interpretacja L.Konchakivskoho „Kozak idzie”
  11. Vitaliy Lysenko ” Kamo pójdę”
  12. Igor Sonnevsky „Pod Twą Miłość „
  13. Pieśni ukraińskie „Oh ty księżyc”, „NaIwana, na Kupała”,”Nie stój verbo”
  14. Negro Spiritul Diane Kolander Loomer «Soo ah will be done»
  15. Stephan P. Barnicle «Sia hamba»
  16. Negro Spiritul «Ride the Chariot» arr. Wm. H. Smith’s
  17. Pauel Rozephane “Non nobis Domine»
  18. Я. Яциневич «Сусідка»

 

KONCERT GWIAZD FESTIWALU MUZYKI IM. PROF. JÓZEFA ŚWIDRA
9 grudnia 2017r.; Kościół Jezusowy w Cieszynie, godz. 14.15

 

CHÓR PERMONIK/CZECHY dyrygent – Martina Juríková
MĘSKI CHÓR KAMERALNY PERMONIK/CZECHY dyrygent – Dominika Škrabalová
Hana Šobrová – fortepian
Grażyna Durlow – prowadzenie koncertu

 

 

 

KONCERT GWIAZD FESTIWALU-PERMONIK-9.12.2017

 

Reprezentacyjny Chór PERMONIK działa od 1966 roku. Założony został przez Evę i Ivana Sheinerów. Artyści nie koncentrują się na ściśle określonym
gatunku muzycznym czy stylu, jednakże z ogromnym powodzeniem promują czeską sztukę współczesną na koncertach, festiwalach i konkursach w kraju i za granicą.

To właśnie chórowi PERMONIK czołowi czescy i zagraniczni kompozytorzy często powierzają premierowe wykonanie swoich utworów. Zespół ściśle współpracuje z czeskimi kompozytorami, takimi jak: Milan Bachork, Ilja Hurník, Jan Jirásek, Ivana Loudová, Otmar Mácha lub Jan Vičar. Zagraniczni artyści to Alexandr Fljarkovsky, Igora Vitaljević Katayev (Rosja), Ofera Ben-Amots, Paula Salerni (USA) i Masaru Kawasaki (Japonia). Oprócz utworów wokalnych chór interpretuje również utwory muzyczno-dramatyczne
(m.in.: dziecięce opery).

Współpracuje ze znanymi orkiestrami symfonicznymi często wykonując muzykę oratoryjno-kantatową. Poza działalnością koncertową ważną część działalności chóru stanowi edukacja. Powstała Szkoła Chóralna PERMONIK. Projekt ten przyczynia się do poprawy nauczania edukacji muzycznej w szkołach podstawowych.
Każdego sezonu Permonik występuje na około 40 takich koncertach.

Chór PERMONIK uznany jest za jeden z najbardziej rozpoznawalnych zespołów dziecięcych i młodzieżowych w Europie.Śpiewał w słynnych salach koncertowych Japonii, USA, Europy i Australii, m.in.: w Petersburgu, w Operze Narodowej w Warszawie, w salach koncertowych Shizuoka i Fuji, w Carnegie Hall w Nowym Jorku oraz w Sydney Opera House. Ważne są też występy o znaczeniu międzynarodowym w salach Republiki Czeskiej, m.in.: w Sali A. Dvořáka w Rudolfinum czy w Sali B. Smetany w Miejskim Domu w Pradze.

Chór PERMONIK nagrał we współpracy z czeskim Radiem Ostrava 16 płyt CD.
Na koncertach od Szwecji po Grecję i od Anglii po Rosję, Japonię, Chiny, Koreę Południową, Australię i Stany Zjednoczone, PERMONIK stara się realizować swoje motto:
Wspólny śpiew to wielka radość.

 

 

KONCERT LAUREATÓW
MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU CHÓRALNEGO
IM.PROF. JÓZEFA ŚWIDRA
9 grudnia 2017r.; godz.19.00; Kościół Jezusowy w Cieszynie

 

w programie: Ariel RAMIREZ – Navidad Nuestra (Kolędy z chórem)
WYKONAWCY:
Chór Uniwersytetu Śląskiego Harmonia
Beatriz Blanco – śpiew
Marek Walewender – gitara
Karol Pyka – fortepian
Wojtek Golec – akordeon
Bartłomiej Stuchlik – kontrabas
Emil Kiełbasa – perkusja
Maria Zuber – przygotowanie chóru
Izabella Zielecka-Panek – dyrygent
Małgorzata Mendel – prowadzenie koncertu

Chór Uniwersytetu Śląskiego HARMONIA

Chór Uniwersytetu Śląskiego kontynuuje tradycje założonego w 1908 roku Towarzystwa Śpiewaczego „Harmonia” w Cieszynie. Ważnym wydarzeniem w 109 letniej historii  „Harmonii” jest prawykonanie  „Roty” do słów Marii Konopnickiej pod dyrekcja kompozytora Feliksa Nowowiejskiego w Krakowie w 500 rocznicę Bitwy pod Grunwaldem 15.07.1910 roku – to bardzo ważne wydarzenie historyczne, zważywszy na ówczesną historię Polski. Obecnie członkami chóru są studenci i absolwenci Instytutu Muzyki przy Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. Wykształcenie muzyczne chórzystów ma znaczący wpływ na stale utrzymujący się wysoki poziom artystyczny i niezwykle dynamiczny rozwój zespołu. Harmonia jako chór akademicki zdobył około 50 prestiżowych nagród w konkursach rangi międzynarodowej m.in.

– złoty medal World Choral Festival St. Petersburg/ Rosja 2008
– złoty medal International Choral Festival Pattaya/Tajlandia 2009
– złoty medal w kat. musica sacra oraz złoty medal w kat. chóry mieszane na 45 i 49 Międzynarodowym Festiwalu   Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach 2010, 2014
– GRAND PPIX oraz 5 nagród specjalnych na Międzynarodowym Festiwalu „Gaude Cantem” w Bielsku-Białej 2012
– 3 miejsce wśród 28 chórów, specjalnie wyselekconowanych z całego świata na Busan  Choral Festival w Korei Południowej 2012
– złoty medal oraz dwie nagrody specjalne za najlepsze wykonanie utworu inspirowanego folklorem oraz najlepsze wykonanie utwory F. Nowowiejskiego na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Barczewie  w 2013 roku.
– GRAND PPIX Cantio Lodziensis 2013
– Złoty Wstęga Solczy oraz I miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym
w Ejszyszkach/Litwa 2015
– złoty dyplom oraz nagroda za najlepsze wykonanie utworu w języku kaszubskim Międzynarodowym Konkursie Muzyki Sakralnej w Rumi 2015
– 3 miejsce w Andrea O. Veneracion International Choral Festival Manila/ Filipiny 2017
– złoty dyplom XIII Międzynarodowego Festiwalu „Gaude Cantem” Bielsko-Biała 2017

Zespół  wielokrotnie, nagrywał dla radia i telewizji, realizował nagrania płytowe (11 płyt, nagrał również płytę dla EMI), prawykonywał utwory Wojciecha Kilara, Józefa Świdra,
a także wielu kompozytorów młodego pokolenia.

Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia” w swojej długoletniej działalność koncertował około 4500 w wielu krajach Europy: Francja, Hiszpania, Litwa, Łotwa, Niemcy, Luksemburg, Gibraltar, Serbia, Macedonia, Czechy, Słowacja, Rosja, a także Korea Płd., Tajlandia, Gruzja i na Filipinach. Współpracował z orkiestrami m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie, Filharmonia im. L. Janacka w Ostrawie, Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej, orkiestrami filharmonicznymi z Katowic, Koszalina, Krakowa, Zabrza, Białegostoku, Orkiestrą Państwowej Opery w Koszycach. Dyrygowali „Harmonią” m.in. Jose Maria Florencio, Antoni Wit, Marcin Nałęcz Niesiołowski, Igor, Dohovic, Mirosław Jacek Błaszczyk, Heiko Matthew Fenster, Poul Mc Creesh, Basam Akkiki i.in. Harmonia współpracowała również z czołowymi artystami sceny polskiej i europejskiej zarówno klasycznej, operowej jak i rozrywkowej (np. Krzesimir Dębski, Roberto Alagna, Aleksandra Kurzak, Andrzej Lampert, Urszula, Anna Jurksztowicz, Robert Janowski, Tomasz Filipczak, Józef Broda, Artur Żmijewski).

Bogaty repertuar „Harmonii” obejmuje dzieła najwybitniejszych   kompozytorów   od muzyki średniowiecza po utwory współczesne. Szczególną uwagę przywiązuje do popularyzacji muzyki polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem stylizacji ludowych. „Harmonia” uczestniczy również w wykonaniach form oratoryjno-kantatowych od Mozarta do Pendereckiego. Jest jedynym polskim chórem akademickim specjalizującym się w muzyce operowej, operetkowej i musicalowej.

Jako jeden z najstarszych (ze względu na historię) i zarazem najmłodszych (ze względu na wykonawców) zespołów Śląska Cieszyńskiego, Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia” stał się wizytówką nie tylko całego regionu, ale przede wszystkim wysokiego poziomu kultury muzycznej Polski.

 

IZABELLA ZIELECKA-PANEK chórmistrz, doktor habilitowana sztuk muzycznych w dyscyplinie dyrygentura, profesor nadzwyczajny w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Od 1990 r. związana z Reprezentacyjnym Chórem Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia” początkowo jako II dyrygent, a od 1998 roku jako dyrygent oraz dyrektor artystyczny. Chór Uniwersytetu Śląskiego kontynuuje tradycje założonego w 1908 roku w Cieszynie Towarzystwa Śpiewaczego „Harmonia”.  Z chórami „Ad libitum”  i „Harmonią” Izabella Zielecka-Panek uzyskała około 40 prestiżowych nagród (złote medale, złote dyplomy, nagrody specjalne, nagrody Grand Prix) na konkursach w kraju i za granicą ( m.in. FESTA MUSICALE Olomouc (Czechy), SVATKY PIESNI Żd’ar (Czechy), MONTREUX CHORAL FESTIVAL (Szwajcaria), WORLD CHORAL FESTIVAL GRAND PRIX St. Petersburg (Rosja), WORLD CHORAL FESTIVAL GRAND PRIX Pattaya (Tajlandia), BUSAN CHORAL FESTIVAL (Korea Pd.), MIĘDZYNARODOWY KONKURS O ZŁOTĄ WSTĘGĘ SOLCZY (Litwa), INTERNATIONAL CHORAL FESTIVAL (FILIPINY) oraz MIĘDZYNARODOWE KONKURSY CHÓRALNE w Międzyzdrojach, Bielsku – Białej, Barczewie, Łodzi, Legnicy, Rybniku (Polska). Wielokrotnie nagradzana za interpretację, dobór repertuaru oraz wybitną pracę emisyjną z młodymi głosami. W swoim dorobku posiada 10 autorskich płyt CD nagranych z Harmonią i Ad libitum, ponad 800 koncertów oraz 450 zrealizowanych utworów chóralnych i 30 dzieł oratoryjno-kantatowych.

Pomysłodawca oraz Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki im. Józefa Świdra w Cieszynie. Jest V-ce Prezesem Zarządu Stowarzyszenia „Via Musica”, organizatora Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wokalnej „Viva il canto”, członek biura organizacyjnego Ogólnopolskiego Festiwalu Kolęd Adeste Fideles w Godowie.
Promotor w przewodach doktorskich.
Izabella Zielecka- Panek prowadzi również wspólnie z mężem Dariuszem (chórzystą oraz II dyrygentem „Ad libitum”) Gospodarstwo Agroturystyczne „Kasztanka” w Bełsznicy, gdzie zajmuje się instruktażem jeździectwa oraz hodowlą koni angloarabskich.

 

PROF. BEATRIZ BLANCO

Urodziła się w Caracas, w Wenezueli. Pierwsze kroki w muzyce stawiała w wieku 4 lat, ucząc się gry na cuatro, wenezuelskiej, narodowej odmianie gitary. W wieku 8 lat rozpoczęła naukę gry na fortepianie w Escuela Superior de Musica „Jose Angel Lamas”. Była również członkiem renomowanych wenezuelskich zespołów wokalnych, m.in. Kameralnego Zespołu Wokalnego Uniwersytetu Centralnego w Caracas i „Madrigalistas de Aragua „. Ten ostatni został laureatem I nagrody na międzynarodowym konkursie zespołów wokalnych w Porto Alegre, Brazylia 1978. Uczęszczała również do szkoły tańca nowoczesnego zespołu „Taller de Danza Contemporanea de Caracas”, z którym następnie występowała. Naukę śpiewu klasycznego podjęła za radą znakomitej nauczycielki śpiewu Very Rosza. W Polsce mieszka od 1982 r. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Heleny Łazarskiej oraz w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Kazimiery Goławskiej.
Jest laureatką międzynarodowego konkursu wokalnego im. Carmen Teresa de Hurtado(Caracas, wrzesień 1989)
Jako solistka koncertowała w Wenezueli, Brazylii, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W Polsce występuje w prestiżowych salach koncertowych, m.in. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Śląskiej, Studio S-1, Filharmoniach we Wrocławiu, Poznaniu, Bielsku Białej, etc., współpracując z wybitnymi muzykami, m.in. Wiesławem Ochmanem, Ellą Susmanek, Waldemarem Malickim, Maciejem Niesiołowskim, Leszkiem Potasińskim, Markiem Walawenderem, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, Sławomirem Chrzanowskim. Jest współtwórcą i członkiem zespołu SoloTres.
Brała udział również w wielu festiwalach muzycznych (m.in. ”Vratislava Cantas”, „Viva il Canto”, Festiwal Operowy w Bydgoszczy, Festiwal Gitarowy w Lublinie.)

Współpracuje także z teatrami operowymi, m.in. Warszawską Operą Kameralną (gdzie podczas dziesięcioletniej współpracy wzięła m. in. udział w I Festiwalu Mozartowskim w 1991 r.); Teatrem Wielkim w Warszawie (z którym brała udział w premierowych przedstawieniach dzieła J. Bruzdowicz w Paryżu – sala UNESCO i Barcelonie – w ramach Olimpiad Kulturalnych w lipcu 1992 r.)

Wykonuje zarówno klasyczny repertuar operowy: np. rolę Carmen w operze G. Bizeta (Opera Nowa w Bydgoszczy, Opera Śląska, Opera Szczecińska, Teatr Muzyczny w Lublinie), jak i musicalowy: jak np. rola Anity w „West Side Story” L. Bersteina, (przedstawienie to w Operze na Zamku w Szczecinie w 2001 r. zostało wyróżnione nagrodą za najlepszy spektakl roku), a także programy koncertowe śpiewając pieśni solowe oraz biorąc udział w koncertach zespołów kameralnych.

Beatriz Blanco jest również wybitną wykonawczynią muzyki ludowej krajów Ameryki Łacińskiej, a także znawcą i popularyzatorem kultury Ameryki Południowej, a zwłaszcza Wenezueli – ambasador Wenezueli w Polsce P. Daniela Sokolovitch podczas publicznego koncertu nazwała Beatriz Blanco „ambasadorem kultury wenezuelskiej w Polsce”.
Dokonała licznych nagrań dla Polskiego Radia i jest częstym gościem w Telewizji Polskiej. Zajmuje się także działalnością pedagogiczną prowadząc autorski program artystyczno-dydaktyczny we współpracy z Instytutem Cervantesa w Warszawie.

 

PROF. MAREK WALEWENDER

Rozpoczął naukę gry na gitarze pod okiem swojego wuja, Zbigniewa Czerzniewskiego, następnie uczył się w PSM II st. w klasie prof. Marcina Zalewskiego i w Akademii Muzycznej F. Chopina w klasie prof. Ryszarda Bałauszko oraz na kursach mistrzowskich w kraju i za granicą. Był laureatem konkursu gitarowego muzyki latynoamerykańskiej – Kraków 1986.
Koncertował w Polsce, m.in. w najbardziej renomowanych salach koncertowych jak np. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Pomorska, Filharmonia Szczecińska, Zamek Królewski w Warszawie, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Zamek Książąt Mazowieckich w Płocku, Sala Kongresowa PKiN w Warszawie, Studio S-1, Krakowska Rotunda, oraz klubach i salonach muzycznych jak np. Piwnica Wandy Warskiej, Piwnica Pod Baranami, a także za granicą, w Szwecji, Niemczech, Francji, Czechach, Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Meksyku. Uczestniczył jako gość w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych m.in. Warszawska Jesień, Festiwal Muzyki Współczesnej w Berlinie Zachodnim, Festiwale Gitarowe w Cieszynie, Gdańsku, Koszalinie, Lublinie, Stambule, Villa de Ingenio i in.
Występuje w recitalach solowych i z zespołami kameralnymi. Wykonuje również koncerty na gitarę z orkiestrą.
Ma w swoim repertuarze utwory z różnych epok i w różnych stylach, od muzyki renesansowej do współczesnej, oraz tradycyjną muzykę różnych narodów m.in. muzykę hiszpańską, latynoamerykańską, żydowską, cygańską, rosyjską, ukraińską, i polską.
Współpracował także z zespołami jazzowymi (m.in. Vistula River Jazz Band, O Pasaro) i piosenkarzami, (m.in. z Antoniną Krzysztoń, Edytą Geppert, Oleną Leonenko, Przemysławem Gintrowskim, Niną Stiller), jak też z teatrami muzycznymi i dramatycznymi ( m.in Teatr Wielki-Opera Narodowa, Roma, Buffo, Dramatyczny, Narodowy, Ateneum) i orkiestrami symfonicznymi (m.in. Filharmonia Narodowa, NOSPR)
Od 2002r. współpracuje stale z wybitną wokalistką wenezuelską Beatriz Blanco.
Był założycielem i wieloletnim członkiem Kwartetu Gitarowego Fandango, z którym nagrał płytę Carmen (Polskie Nagrania-1987). Jest współtwórcą i członkiem zespołu SoloTres, wraz z Beatriz Blanco i wybitnym gitarzystą Leszkiem Potasińskim.
Komponuje muzykę na instrumenty solowe i zespoły kameralne, muzykę teatralną a także piosenki. Napisał m.in. muzykę do spektaklu Al. Andaluz do poezji F. G. Lorca (premiera 1998-Teatr Rozmaitości) i Camille Claudel-kiojo (premiera 2002-Centrum Sztuki Współczesnej) w choreografii Małgorzaty Matuszewskiej. Skomponował również Fantazję na gitarę i kwartet smyczkowy (2009)
Dwa koncerty gitarowe: koncert na gitarę i małą orkiestrę (prawykonanie – IV Warszawski festiwal gitarowy-listopad 2008 – Studio Koncertowe W. Lutosławskiego)i Concierto para un Porteño (premiera w S1 w 2011).
Dokonał setek aranżacji m.in.:
– płyta Inne Światy Antoniny Krzysztoń (Pomaton EMI-1992), (a także wiele wcześniejszych programów z udziałem tej solistki wykonywanych i nagrywanych przed 1989 rokiem w obiegu nieoficjalnym np. dla wydawnictw CDN, czy Solidarność),
– program Rodzynki z Migdałami Niny Stiller (wykonywany na koncertach w Polsce i Francji), większość antologii pieśni sefardyjskich Arvolicos d’Almendra (Universal-2000),
– pierwsze w świecie opracowanie Pieśni Miłosnych (orig.Arie Vogezze) Carla Milanuzijego z 1643 (– prawykonane na Festiwalu w Cannie we Włoszech w 1995 wraz z wokalistką Anną Jagielską i nagrane w rok później z udziałem Marcina Zalewskiego na violi da gamba),
– płyty z Oleną Leonenko: Miłość po rosyjsku(MerkuryS.J-2004) i Noc z Wertyńskim(DreamMusi-2006), wykonywane z tą artystką na koncertach programy tradycyjnych pieśni ukraińskich i romansów rosyjskich, a także opracował i skomponował muzykę do spektakli w Teatrze Ateneum: Noc z Wertyńskim i Ech raz, jeszcze raz czyli taniec z pamięcią.

Marek Walewender opracowuje także pieśni ludowe na zespoły kameralne z głosem lub na instrumenty.
Nagrywa dla radia i telewizji w kraju i za granicą (m.in. Niemcy, Szwecja, Turcja, Hiszpania), jak również bierze udział w nagraniach płytowych jako kierownik nagrań i aranżer oraz muzyk studyjny. Dokonał licznych prawykonań utworów znakomitych kompozytorów współczesnych m.in. Ricardo Mandoliniego, Aleksandra Tansmana, Bartłomieja Budzyńskiego, oraz własnych. Był wielokrotnie jurorem konkursów muzycznych.
Zajmuje się również działalnością pedagogiczną pracując w państwowych i prywatnych szkołach muzycznych różnych szczebli jako nauczyciel oraz jako konsultant i doradca metodyczny, jak również jako wykładowca na kursach gitarowych, a także z zakresu aranżacji i pracy w zespołach muzycznych.

 

KONCERT MUZYKI SAKRALNEJ
10 grudnia 2017r.; niedziela godz. 11.00
Kościół Matki Bożej Różańcowej w Lędzinach

 

Chór żeński CON CUORE – Uniwersytet Łódzki
dyrygent: Aleksandra Ryłko- Sutowicz

 

 

Żeński Chór Uniwersytetu Łódzkiego CON CUORE jest zespołem dość młodym, powołanym do życia w lutym 2016. Pomysłodawczynią i zarazem dyrygentem jest Aleksandra Ryłko-Sutowicz.

Zespół zrzesza studentki i absolwentki uczelni macierzystej, miłośniczki muzyki, zwłaszcza chóralnej. Pod koniec maja zeszłego roku Chór zdobył Grand Prix na I Turnieju chóralnym o Puchar Mazur Zachodnich-Łukta 2016, kilka miesięcy później artystki zdobyły Złote Pasmo z VIII Ogólnopolskiego Turnieju o Kryształowe Serce Chełmińskiej Jesieni. W listopadzie 2016 Chór nagrodzono II miejscem na Cantio Lodziensis, a w kwietniu bieżącego roku       zespół otrzymał I miejsce na Konkursie Pieśni Czesława Prudla w Łyskach. Nasze ostatnie osiągnięcie i zarazem niezwykła przygoda to udział w XII Międzynarodowym Festiwalu Chórów Studenckich w Mińsku-Paparac Kretka, Białoruś, 11-14.05.2017, gdzie otrzymałyśmy nagrodę za najlepiej wykonany program sakralny – z dumą mówi dyrygentka zespołu, Aleksandra Ryłko – Sutowicz.

Członkinie są pełne zapału do pracy, muzykalne, nastawione na różnorodny program, poznawanie różnych stylów muzycznych w twórczości zarówno kompozytorów polskich, jak i zagranicznych.

Aleksandra Ryłko – Sutowicz – rodowita Łodzianka, ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną im. St. Moniuszki w Łodzi – w klasie skrzypiec. Uczelnia wyższa, z jaką była związana, to Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Studiowała tam na Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej i otrzymała dyplomy ukończenia dwóch kierunków – Teorii Muzyki oraz Kompozycji. W zeszłym roku ukończyła również Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Przez kilka lat zajmowała się głównie pracą nauczyciela. Aktualnie pracuje w Chórze Filharmonii Łódzkiej, wspólnie z prof. Andrzejem Ryłko prowadzi Akademicki Chór Uniwersytetu Łódzkiego; w zeszłym roku założyła i prowadzi Żeński Chór Uniwersytetu Łódzkiego, od 2015 roku jest również dyrygentem Chóru Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Łodzi.

Od ponad dwudziestu lat śpiewa w różnych chórach, bierze udział w wielu projektach muzycznych i choć ma szerokie zainteresowania, muzyka jest jej największą pasją.

 

 

 

KONCERT FESTIWALOWY
10 grudnia 2017r.; niedziela godz. 16.00
Kościół p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Pielgrzymowicach

 

 

CHÓR KAMERALNY 441 Hz – GDAŃSK
dyrygent – Anna Wilczewska

 

Chór Kameralny 441 Hz powstał w 2006 roku, a jedną z najważniejszych idei jego działalności jest wykonywanie i promowanie współczesnej muzyki chóralnej. Od początku działalności zespół pracuje pod dyrekcją Anny Wilczewskiej. Na co dzień chór prowadzi aktywną działalność koncertową, prezentując przede wszystkim repertuar muzyki najnowszej. Realizując premierowe wykonania kompozycji współczesnych, Chór Kameralny 441 Hz często przekracza granice estetyczne, do których przyzwyczajeni są słuchacze muzyki wokalnej. Wychodząc poza muzyczną strefę komfortu otwiera się na eksperymenty z różnorodnymi technikami wokalnymi, wraca do natury głosu i oddala się od tradycyjnego śpiewu bel canto. Nieustanne poszukiwania pozamuzycznych inspiracji zaowocowały wieloma interdyscyplinarnymi projektami artystycznymi, w których kultura ludowa czy teatr łączą się w spójną całość z muzyką.

W roku 2013 Chór Kameralny 441 Hz dwukrotnie był zespołem warsztatowym: podczas I Ogólnopolskich Warsztatów Współczesnej Muzyki Chóralnej w Akademii Muzycznej w Gdańsku prowadzonych przez prof. Barta Bouckaerta z Belgii oraz na Ogólnopolskich Warsztatach Współczesnych Technik Wokalnych „Głos w akcji”, gdzie wraz ze znakomitym zespołem Neue Vocalsolisten ze Stuttgartu dokonał premierowego wykonania kompozycji Karola Nepelskiego. W roku 2016 zespół aktywnie uczestniczył w II Polsko-Amerykańskich Warsztatach Muzyki Współczesnej w Akademii Muzycznej w Gdańsku prowadzonych przez prof. R. Paula Crabba z USA.

W ramach współpracy chóru z Teatrem Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku powstał spektakl „Antyhona” w reżyserii Agnieszki Korytkowskiej-Mazur z muzyką skomponowaną przez Michała Jacaszka. Premiera „Antyhony” miała miejsce na Festiwalu Inny Wymiar – Wschód Kultury w roku 2013. Spektakl został ponownie wystawiony w ramach 34. Warszawskich Spotkań Teatralnych (2014) w Teatrze Dramatycznym w Warszawie oraz podczas Tygodnia z Teatrem Dramatycznym w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku (2016).

W 2016 roku Chór Kameralny 441 Hz nawiązał współpracę z niemieckim kompozytorem Svenem Helbigiem, który w swojej twórczości z powodzeniem łączy świat klasycznej kompozycji z eksperymentem i muzyką rozrywkową. Wynikiem wspólnego projektu artystycznego było dwukrotne wykonanie utworu „I Eat the Sun and Drink the Rain” na chór i elektronikę realizowaną na żywo przez autora kompozycji (2016 i 2017).

Chór Kameralny 441 Hz był gościem wielu wydarzeń muzycznych, które odgrywają znaczącą rolę na mapie kulturalnej Gdańska. Wśród nich znalazły się m.in. Festiwal „Narracje 6” (2014), Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale” (2015, 2016 i 2017) oraz Gdańska Wiosna Chóralna (2016 i 2017). W ciągu jedenastu lat działalności zespół wielokrotnie występował w Polsce, odbył tournée koncertowe do Włoch (2010) i Niemiec (2013) oraz zorganizował koncerty w ramach wymiany artystycznej z chórami ze Szwecji, Niemiec i Czech.

Działalność chóru została wielokrotnie doceniona przez jury konkursów krajowych i międzynarodowych, wśród których wymienić można m.in.: 12. Międzynarodowy Festiwal Chóralny Mundus Cantat (2016), 9. Międzynarodowy Festiwal Slovakia Cantat w Bratysławie (2016), 46. Ogólnopolski Festiwal Legnica Cantat (2015), XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Chóralnej w Barczewie (2014), X Kaszubski Festiwal Muzyki Chóralnej i Regionalnej w Żukowie (2014), II Gdański Międzynarodowy Festiwal Chóralny (2013), XXI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Religijnej w Rumi (2009) i III Międzynarodowy Festiwal Mundus Cantat w Sopocie (2007).

Chór Kameralny 441 Hz nagrał dotychczas trzy płyty z muzyką chóralną: Serioso-Giocoso (2011), gdzie zaprezentowane zostały współczesne kompozycje a cappella wykonane w ramach części artystycznej przewodu doktorskiego Anny Wilczewskiej, Modern Choral Masterpieces (2014, DUX) z utworami chóralnymi XX i XXI wieku charakteryzującymi się nowatorskim językiem muzycznym, oraz Song of the North (2017, DUX), na którą składają się zróżnicowane utwory reprezentujące różne style muzyczne, ale połączone wspólnym mianownikiem – każdy z nich oddaje ducha prawdziwej Północy, takiej, którą poznali jedynie ci, którzy tam byli. Na albumie znalazły się m.in. tradycyjne utwory szwedzkie, fińskie i norweskie we współczesnych aranżacjach, ale nie zabrakło także niespodzianek. Uroczysta premiera najnowszego albumu odbyła się 25 listopada 2017 roku w Centrum św. Jana w Gdańsku podczas koncertu inaugurującego III Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale”, zaś zapowiedzią płyty był koncert specjalny w ramach V Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Chóralnego im M. Kopernika „Per Musicam ad Astra” w Toruniu (2017) zatytułowany „Dźwięki Północy”.

Strona internetowa chóru:
www.441hz.pl

Profil chóru na Facebooku:
www.facebook.com/441Hz

 

ANNA WILCZEWSKA

Dyrygentka młodego pokolenia wyróżniająca się niezwykłą otwartością na wykonawstwo muzyki najnowszej. Założycielka Chóru Kameralnego 441 Hz działającego od 2006 roku w Gdańsku, z którym zdobyła szereg nagród na konkursach krajowych i międzynarodowych.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie dyrygentury prof. dr hab. Waldemara Górskiego. Odbyła studia w ramach programu Socrates Erasmus w Conservatoire National Superieur Musique et Danse w Lion we Francji. W 2008 roku została pracownikiem Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w roku 2013 otrzymała stopień doktora w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie dyrygentura. Również w roku 2013 rozpoczęła pracę w Ogólnokształcącym Szkole Muzycznej II st. w Gdańsku im. Feliksa Nowowiejskiego jako dyrygent Chóru Mieszanego Cantilena. W latach 2009-2012 była dyrygentem Sopockiego Chóru Kameralnego Continuo, a w latach 2008-2010 Chóru Parafialnego Lira w Rumi.

Anna Wilczewska została dwukrotną laureatką nagród na Ogólnopolskich Konkursach Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu (2006 i 2008) i stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007 i 2008). Całokształt jej działalności artystycznej został nagrodzony Sopocką Muzą dla Młodych Twórców (2011) i wyróżniony stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego (2014 i 2015) oraz stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska. Za podsumowanie osiągnięć artystycznych uznać można  Odznakę Honorową „Zasłużony działacz kultury”, którą Anna Wilczewska otrzymała w roku 2014.

Wraz z zespołami, które prowadziła, zdobyła wiele prestiżowych nagród na szczeblu krajowym i międzynarodowym, m.in.: dwa Złote medale i zwycięstwa w kategoriach: Muzyka współczesna oraz Chóry kameralne na Międzynarodowym Festiwalu „Slovakia Cantat” w Bratysławie (2016), Grand Prix 12. Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego „Mundus Cantat” w Sopocie (2016), Grand Prix oraz nagrodę dla najlepszego dyrygenta XIII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej w Barczewie wraz z Chórem Kameralnym 441 Hz (2014), Grand Prix Ogólnopolskiego Festiwalu Pieśni Pasyjnej w Kielnie z Sopockim Chórem Kameralnym Continuo (2011) i Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Adwentowej i Bożonarodzeniowej w Pradze wraz z Chórem Mieszanym Wydziału IV Akademii Muzycznej w Gdańsku (2010).

Anna Wilczewska specjalizuje się w wykonawstwie i badaniach nad repertuarem muzyki współczesnej. W praktyce spełnia swoje pasje realizując różnorodne projekty artystyczne łączące muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Jej otwartość na współczesne techniki wokalne i eksperymenty głosowe oraz talent pedagogiczny i swoboda w poruszaniu się wśród partytur XX i XXI wieku stworzyły możliwości do realizacji wielu koncertów muzyki chóralnej. Esencją ponad jedenastoletniej pracy z Chórem Kameralnym 441 Hz są trzy płyty zawierające repertuar muzyki najnowszej: Serioso-Giosoco, Modern Choral Masterpieces oraz Song of the North.

 

 

 

KONCERT GALOWY
III MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU MUZYKI IM. PROF. JÓZEFA ŚWIDRA


10 grudnia 2017r., godz. 17.00
Kościół Ewangelicki Zmartwychwstania Pańskiego w Katowicach
(ul. Warszawska 18)

 

KONCERT GALOWY 10.12.2017

Wykonawcy:
Chór Uniwersytetu Śląskiego Harmonia
Krzesimir Dębski – skrzypce, dyrygent
Krakowskie Trio Stroikowe w składzie:
Marek Mleczko – obój, Roman Widaszek – klarnet, Paweł Solecki – fagot
Izabella Zielecka-Panek – przygotowanie chóru, dyrygent
Karol Pyka – instrumenty klawiszowe
Marcin Żupański – saksofon
Bartosz Jaśkowski -wokal
Małgorzata Mendel – prowadzenie koncertu

 

 

Krzesimir Dębski – Kompozytor, skrzypek jazzowy, dyrygent, aranżer i producent muzyczny. Studiował w klasie kompozycji Andrzeja Koszewskiego oraz dyrygenturę pod kierunkiemWitolda Krzemieńskiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu. Od 1980, jako lider zespołu jazzowego String Connection, koncertował w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Uczestniczył w wielu festiwalach, m.in. w Reno, Paryżu, Berlinie, Norymberdze, Helsinkach, Hadze, Montrealu i Baden-Baden.

Jest laureatem I nagrody na Światowym Konkursie Jazzowym w Hoeilaart (1983), Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego (1985), nagród czytelników magazynu „Jazz Forum” dla Muzyka, Kompozytora i Skrzypka Roku (1983-86). W 1985 znalazł się w ankiecie amerykańskiego pisma „Down Beat” wśród dziesięciu najlepszych skrzypków jazzowych świata. W 1986 otrzymał I nagrodę Konkursu Kompozytorskiego z okazji 25-lecia Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna. W 1988 zdobył nagrodę Kanadyjskiej Akademii Filmowej „Genie Award” oraz Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci. W 1998 uzyskał w Stanach Zjednoczonych nominację do „Emmy Award” za muzykę do filmu Andrzeja Maleszki Maszyna Zmian. W 2000 otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii „Kompozytor Roku” oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej „Philips Award” za muzykę do filmu Ogniem i Mieczem. W 2001 na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pyrgos w Grecji nagrodzono jego muzykę do filmu W Pustyni i w puszczy. Muzyka do filmu Stara Baśń została wyróżniona Złotą Kaczką 2003 przez czytelników czasopisma „Film”. W 2005 otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni LimeLight Films na skomponowanie muzyki do 16 filmów Charlie Chaplina z lat 1914-17.
Krzesimir Dębski nagrał ponad 30 płyt ze swoimi kompozycjami dla wielu prestiżowych wytwórni płytowych. Od 1986 ograniczył działalność koncertową, poświęcając się twórczości kompozytorskiej. Skomponował ponad 50 utworów symfonicznych i kameralnych. Jest autorem muzyki do ponad 50 filmów fabularnych i dokumentalnych, tworzy także muzykę teatralną (ponad 40 premier) i eksperymentalną. W 1991 podjął również działalność dyrygencką, a jego dyskografia jako dyrygenta obejmuje już kilkanaście tytułów, m.in. z muzyką filmową dla Sony Classical. Prowadził koncerty z udziałem takich międzynarodowych gwiazd, jak: José Carreras, José Cura, Ewa Małas-Godlewska, Adam Makowicz, Canadian Brass, Vadim Riepin, Jean-Luc Ponty, Mark O’Connor, John Blake i Nigel Kennedy.

W latach 1995-99 Krzesimir Dębski był członkiem Prezydium Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich. Był również wiceprezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Wykładał na letnich kursach muzycznych m.in. w Ankarze, Darmstadt i San Diego.
Krzesimir Dębski jest wziętym kompozytorem filmowym i większości melomanów kojarzy się właśnie z tą dziedziną. Ostatnio pisał muzykę do ekranizacji wielkich dzieł polskiej literatury, a komponuje również dla wytwórni w Hollywood. Ma za sobą wspaniałą karierę jazzmana. W 1985 roku znalazł się wśród dziesięciu najwybitniejszych skrzypków jazzowych na świecie wybranych przez prestiżowe amerykańskie pismo „Down Beat”. Nie rezygnuje jednak z pisania muzyki poważnej, a nawet stawia ją na pierwszym miejscu w swojej pracy twórczej.

 

 

KRAKOWSKIE TRIO STROIKOWE


Powstało w 1998 roku z inicjatywy oboisty Marka Mleczki przy Orkiestrze Kameralnej Capella Cracoviensis. Zespół składa się z wybitnych  instrumentalistów, którzy przejawiają swą aktywność artystyczną nie tylko w grze orkiestrowej, ale również  kameralnej oraz solowej – stąd też muzycy mają w swym dorobku wiele koncertów kameralnych z różnorodnym repertuarem, od muzyki barokowej do współczesnej.

Krakowskie Trio Stroikowe koncertowało niemalże na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce, spotykając się z entuzjazmem publiczności i uznaniem krytyków.
W 2005 roku współpracując z PWM i DUX-em, zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze), a rok później na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Bachowskiego, zarejestrował we własnej transkrypcji  Sonatę Es dur BWV 525 Jana Sebastiana Bacha.
Członkowie Krakowskiego Tria Stroikowego są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach.

 

ROMAN WIDASZEK

klarnecista, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach – klasa  prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez prof. Guy Deplus i prof. Michaela Arrignon. Jest laureatem II nagrody na I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim ( 1995r. ), a także III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990 r.). Stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Odznaczony Brązowym Krzyżem  za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej.
Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak Sharon Kam, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble.
Występował jako solista z większością polskich orkiestr  m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Szczecińską, Częstochowską, Świętokrzyską, Lubelską, Capellą Cracoviensis, Orkiestrą Amadeus, Polską Filharmonią Kameralną, Sinfoniettą Cracovia, AUKSO, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, oraz Orkiestrą Akademii Muzycznej w Katowicach, wykonując kompozycje C.Stamitza, W.A. Mozarta, C.M. Webera, K. Kurpińskiego, A. Ponchiellego, F. Mendelssohna F. Krommera, M. Brucha, H. Tomasiego, W. Lutosławskiego, M. Góreckiego i A. Shawa.
Roman Widaszek występuje również jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą – Austria, Belgia, Czechy, Niemcy, Włochy, Portugalia, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny.

Dokonał ponad dwudziestu nagrań płytowych (głównie jako kameralista), za które był sześciokrotnie nominowany do nagrody Fryderyk. Najważniejsze z nich to płyta z Krakowskim Triem Stroikowym, zawierająca muzykę polską XX w.(DUX), oraz płyty nagrane z Kwartetem Śląskim zawierające „ Recalling a Serenade ” P.Szymańskiego  (EMI), „ Po drugiej stronie lustra” na klarnet i kwartet smyczkowy Z. Bargielskiego (CD Accord) oraz „Trzy utwory na klarnet, harfę i kwartet smyczkowy ” A. Tasmana. W 2011 roku nagrał płytę z polską muzyką kameralną zawierającą m.in.  kompozycje   F. I. Dobrzyńskiego i F. Lessela (DUX). W roku 2012 wraz z francuskim klarnecistą Jean Marc Fessardem, oraz Polską Filharmonią Kameralną pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego, nagrał  „Trzy Intermezza” na dwa klarnety i orkiestrę Mikołaja Góreckiego (DUX). W roku 2014 ukazała się płyta (DUX) zawierająca kameralne dzieła Krzysztofa Pendereckiego – Preludium na klarnet solo, Trzy miniatury na klarnet i fortepian, oraz Sextet, która otrzymała prestiżową nagrodę Gramophone Editor’s Choice. Do ważnych realizacji płytowych należą również pierwsze nagrania w Polsce utworów klarnetowych Carla Reinecke, oraz kwintetu Carla Nielsena (DUX 2014 i 2015).W roku 2016 ukazała się płyta Krakowskiego Kwintetu Dętego zawierająca kompozycje W.A. Mozarta, F. Danziego, G. Ligetiego i F. Poulenca.

Współpracując z wybitnymi polskimi kompozytorami (Zbigniew Bargielski, Mikołaj Górecki, Marcel Chyrzyński, Krzysztof Herdzin),  prawykonał wiele utworów solowych i kameralnych jemu dedykowanych.
Jako jeden z nielicznych klarnecistów gra również na rzadko spotykanym instrumencie – basethornie (altowa odmiana klarnetu) . To właśnie na tym instrumencie zagrał wspólnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu ” Muzyka w Starym Krakowie” w 2004r. wykonując  Konzertstücke op. 113 i 114 F. Mendelssohna na klarnet, bassethorn i orkiestrę.

Wykładowca krajowych i zagranicznych kursów (w tym Konserwatorium Królewskie w Brukseli oraz Konserwatorium Muzyczne w Porto), oraz juror krajowych i międzynarodowych konkursów klarnetowych. W latach 1997 – 2011 był pierwszym klarnecistą Capelli Cracoviensis. Jest  członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego oraz Krakowskiego Kwintetu Dętego oraz profesorem nadzwyczajnym katowickiej Akademii Muzycznej.

 

PAWEŁ SOLECKI

Edukację muzyczną rozpoczął w 1985 r. w PSM im. M. Karłowicza w Krakowie w klasie fagotu prof. H. Urbańskiego. W 1998 roku ukończył z wynikiem celującym Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fagotu prof. K. Siudmaka. Jest laureatem krajowych konkursów muzycznych oraz stypendystą kilku fundacji, m.in.: International Music Camp (1989), Europejskiej Fundacji Mozartowskiej (1994-95), Fundacji Sztuki Młodych (1989-91). Finalista Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi (1998) oraz Międzynarodowego Konkursu “Praska Wiosna” (2002). W 1996 roku występował na prestiżowym festiwalu w Schwetzingen. W sezonie 2004/05 był pierwszym fagocistą Libańskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie. Obecnie pracuje jako pierwszy fagocista Capelli Cracoviensis. Jest członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego, z którym w 2005 r. nagrał dla wytwórni DUX płytę z muzyką kompozytorów polskich. Od listopada 2006 roku współpracuje również z krakowską poetką i pieśniarką Basią Stępniak-Wilk.

 

MAREK MLECZKO

w 1985 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Jerzego Kotyczki. Następnie kontynuował naukę w Staatliche Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie mistrzowskiej legendarnego oboisty i kompozytora prof. Heinza Holligera, uzyskując dyplom w roku 1990.
Jest laureatem szeregu konkursów muzycznych m.in.: w 1985 roku zdobył I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie ”The Skene Award” w Aberdeen, w 1986 roku – I nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Obojowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach-Pawłowicach, w 1987 roku był finalistą Międzynarodowych Konkursów Muzyki Kameralnej „Nicanor Zabaleta” w San Sebastian, a w roku 1994 – finalistą Union Française des Artistes Musiciens w Paryżu. Za swoje osiągnięcia muzyczne otrzymał stypendia: Rosenberg – Stiftung, Deutscher Akademischer Austauschdienst, stypendium Prezydenta Miasta Krakowa oraz odznaczenie – Srebny Krzyż Zasługi Prezydenta RP.
Dokonał licznych prawykonań utworów kompozytorów współczesnych, m. in. polskiej premiery Chemin IV Luciano Berio.
Uzyskał nominację do nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej „Fryderyk 1999” w kategorii muzyki współczesnej – Hommage a Lutosławski (PRCD 119 – 1999)
Przez 25 lat pełnił funkcję pierwszego oboisty w orkiestrze kameralnej Capella Cracoviensis.
Współpracował m.in.: z Polską Orkiestrą Kameralną Jerzego Maksymiuka, Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” Agnieszki Duczmal, Orkiestrą Radiową w Warszawie oraz Sinfonią Varsovią.
Jako solista i kameralista występował wielokrotnie w Polsce i za granicą ( Czechy, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Węgry, Włochy, Szkocja, Szwecja, USA ).
Jest założycielem Krakowskiego Tria Stroikowego – zespołu, który w roku 2005 nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (DUX 0493 / PWM10374).
W 2010 roku Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaczył go Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Od 1985 roku jest związany z Akademmią Muzyczną w Krakowie gdzie prowadzi klasę oboju.
W 2012 roku z rąk Prezydenta RP otrzymał tytuł Profesora Sztuk Muzycznych.

 

CHÓR UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO  HARMONIA

Chór Uniwersytetu Śląskiego kontynuuje tradycje założonego w 1908 roku Towarzystwa Śpiewaczego „Harmonia” w Cieszynie. Ważnym wydarzeniem w 109 letniej historii  „Harmonii” jest prawykonanie  „Roty” do słów Marii Konopnickiej pod dyrekcja kompozytora Feliksa Nowowiejskiego w Krakowie w 500 rocznicę Bitwy pod Grunwaldem 15.07.1910 roku – to bardzo ważne wydarzenie historyczne, zważywszy na ówczesną historię Polski. Obecnie członkami chóru są studenci i absolwenci Instytutu Muzyki przy Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. Wykształcenie muzyczne chórzystów ma znaczący wpływ na stale utrzymujący się wysoki poziom artystyczny i niezwykle dynamiczny rozwój zespołu. Harmonia jako chór akademicki zdobył około 50 prestiżowych nagród w konkursach rangi międzynarodowej m.in.

– złoty medal World Choral Festival St. Petersburg/ Rosja 2008
– złoty medal International Choral Festival Pattaya/Tajlandia 2009
– złoty medal w kat. musica sacra oraz złoty medal w kat. chóry mieszane na 45 i 49 Międzynarodowym Festiwalu   Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach 2010, 2014
– GRAND PPIX oraz 5 nagród specjalnych na Międzynarodowym Festiwalu „Gaude Cantem” w Bielsku-Białej 2012
– 3 miejsce wśród 28 chórów, specjalnie wyselekconowanych z całego świata na Busan  Choral Festival w Korei Południowej 2012
– złoty medal oraz dwie nagrody specjalne za najlepsze wykonanie utworu inspirowanego folklorem oraz najlepsze wykonanie utwory F. Nowowiejskiego na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Barczewie  w 2013 roku.
– GRAND PPIX Cantio Lodziensis 2013
– Złoty Wstęga Solczy oraz I miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym
w Ejszyszkach/Litwa 2015
– złoty dyplom oraz nagroda za najlepsze wykonanie utworu w języku kaszubskim Międzynarodowym Konkursie Muzyki Sakralnej w Rumi 2015
– 3 miejsce w Andrea O. Veneracion International Choral Festival Manila/ Filipiny 2017
– złoty dyplom XIII Międzynarodowego Festiwalu „Gaude Cantem” Bielsko-Biała 2017

Zespół  wielokrotnie, nagrywał dla radia i telewizji, realizował nagrania płytowe (11 płyt, nagrał również płytę dla EMI), prawykonywał utwory Wojciecha Kilara, Józefa Świdra,
a także wielu kompozytorów młodego pokolenia.

Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia” w swojej długoletniej działalność koncertował około 4500 w wielu krajach Europy: Francja, Hiszpania, Litwa, Łotwa, Niemcy, Luksemburg, Gibraltar, Serbia, Macedonia, Czechy, Słowacja, Rosja, a także Korea Płd., Tajlandia, Gruzja i na Filipinach. Współpracował z orkiestrami m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie, Filharmonia im. L. Janacka w Ostrawie, Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej, orkiestrami filharmonicznymi z Katowic, Koszalina, Krakowa, Zabrza, Białegostoku, Orkiestrą Państwowej Opery w Koszycach. Dyrygowali „Harmonią” m.in. Jose Maria Florencio, Antoni Wit, Marcin Nałęcz Niesiołowski, Igor, Dohovic, Mirosław Jacek Błaszczyk, Heiko Matthew Fenster, Poul Mc Creesh, Basam Akkiki i.in. Harmonia współpracowała również      z czołowymi artystami sceny polskiej i europejskiej zarówno klasycznej, operowej jak i rozrywkowej (np. Andrea Bocelli, Krzesimir Dębski, Roberto Alagna, Aleksandra Kurzak, Andrzej Lampert, Urszula, Anna Jurksztowicz, Robert Janowski, Tomasz Filipczak, Józef Broda, Artur Żmijewski).

Bogaty repertuar „Harmonii” obejmuje dzieła najwybitniejszych   kompozytorów   od muzyki średniowiecza po utwory współczesne. Szczególną uwagę przywiązuje do popularyzacji muzyki polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem stylizacji ludowych. „Harmonia” uczestniczy również w wykonaniach form oratoryjno-kantatowych od Mozarta do Pendereckiego. Jest jedynym polskim chórem akademickim specjalizującym się w muzyce operowej, operetkowej i musicalowej.

Jako jeden z najstarszych (ze względu na historię) i zarazem najmłodszych (ze względu na wykonawców) zespołów Śląska Cieszyńskiego, Chór Uniwersytetu Śląskiego „Harmonia” stał się wizytówką nie tylko całego regionu, ale przede wszystkim wysokiego poziomu kultury muzycznej Polski.

 

KAROL PYKA

Karol Pyka – kompozytor, aranżer, dyrygent, muzyk sesyjny, pedagog, adiunkt w Zakładzie Dyrygowania i Wokalistyki Instytutu Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego.

Absolwent Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego specjalizacji dyrygenckiej w Instytucie Muzyki oraz kierunku Kompozycja i aranżacja w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. W 2015 r. uzyskał stopień doktora w dyscyplinie artystycznej dyrygentura, na Wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Uczestnik licznych wydarzeń muzycznych, koncertów i festiwali krajowych oraz międzynarodowych w roli muzyka instrumentalisty (m.in. Nowa Tradycja, Woodstock, Rawa Blues), a także chórzysty Chóru Reprezentacyjnego UŚ „Harmonia” oraz Chóru Kameralnego „Ad libitum” (m.in. Busan Choral Festival & Competition (Korea Południowa), Montreux Chorale Festival (Szwajcaria), Gaude Cantem w Bielsku-Białej). Jako dyrygent Orkiestry Reprezentacyjnej AGH wystąpił, z licznymi sukcesami, na kilku festiwalach orkiestr dętych w kraju i za granicą (m.in. I nagroda na festiwalu Diffwinds 2010 w Luksemburgu, II nagroda oraz wyróżnienie dla najlepszego dyrygenta podczas Festival Internazionale Bande Musicali Giulianova 2013 (Włochy), trzykrotnie nagroda dla najlepszego dyrygenta festiwalu oraz dwukrotnie Złote pasmo (2010, 2014) i Srebrne pasmo (2012) podczas Międzynarodowego Festiwalu Orkiestr Dętych „Złota lira” w Rybniku).

Od 2009 r. pracownik Zakładu Dyrygowania i Wokalistyki Instytutu Muzyki Wydziału Artystycznego UŚ, od 2012 r. dyrygent Cieszyńskiej Orkiestry Dętej Uniwersytetu Śląskiego. W latach 2010-2013 dyrygent big bandu studiów niestacjonarnych Akademii Muzycznej w Katowicach, od 2015 prowadzi zajęcia z dyrygowania w Instytucie Jazzu tej Uczelni. Autor licznych aranżacji orkiestrowych oraz chóralnych, a także muzyki rozrywkowej i jazzowej na różne składy instrumentalne.

MARCIN ŻUPAŃSKI

Marcin Żupański (1979) – saksofonista, flecista, kompozytor, aranżer. Absolwent wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Aranżacji i Kompozycji pod kierunkiem prof. Andrzeja Zubka. Wykładowca w Instytucie Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie w klasie specjalizacji Jazz i Muzyka Rozrywkowa.

Laureat I miejsca w Międzynarodowym Konkursie Młodych i Debiutujących Zespołów Jazzowych Jazz Juniors 1997 oraz nagrody indywidualnej dla najlepszego solisty konkursu. Finalista w konkursie Pomorskiej Jesieni Jazzowej oraz, wraz z zespołem, wyróżniony w kolejnym konkursie Jazz nad Odrą. Muzyk czynnie udzielający się na polskiej i zagranicznej scenie jazzowej, a także w innych projektach muzycznych. Na swoim koncie może odnotować współpracę i występy z takimi muzykami jak Marek Grechuta, Grzegorz Turnau, Stanisław Sojka, Beata Bednarz, Beata Przybytek, Adam Kawończyk i innymi, a także ze znanymi polskimi jazzmanami jak Janusz Muniak, Urszula Dudziak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Piotr Wojtasik, Marek Bałata. Dłuższa współpraca z zespołem znanej młodej woklaistki Beaty Przybytek przyniosła dwie nagrane płyty (You Don’t Know What Love Is i The Island).

Marcin Żupański dziela się również jako muzyk sesyjny oraz lider własnych projektów muzycznych. Jest jednym z twórców etniczno-jazzowo-folkowej formacji Besquidians, z którą na początku 2010 roku nagrał materiał muzyczny. Zespół zdobył Grand Prix na Tatrzańskiej Majówce w Zakopanem (2010) oraz pojawił się na festiwalu Folkowo w Ostródzie.

W 2009 roku został zaproszony do wspólnej trasy koncertowej z chicagowskimi muzykami jazzowymi – Barabasz Jazz Quartet m.in. ze znanym jazzowym wokalistą Markiem Bałatą oraz do udziału w Krakowskich Zaduszkach Jazzowych. Z udziałem tej sekcji, w 2010 roku w Chicago, doszło do sesji nagraniowej gdzie Marcin Żupański Quartet zarejestrował autorskie utwory lidera.

BARTOSZ JAŚKOWSKI

Bartosz Jaśkowski jest laureatem wielu ogólnopolskich festiwali i konkursów m. in.: programu telewizji TVN – „Droga do Gwiazd” (Kraków 2002), artysta musicalu „Kwiaty We Włosach” – wyprodukowanego przy współpracy telewizji TVN oraz agencji artystycznej VIVA ART., Warszawa 2002 – 2004, laureat nagrody Grand Prix na Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Polskiej, „Carpathia” Rzeszów 2005 oraz nagrody Grand Prix Ogólnopolskiego Konkursu Piosenki ALLEGRO – „TRIBUTE TO SZPILMAN” 2011.

Autor solowych projektów artystycznych płyty CD: „Wracam do domu – Legenda miasta Złotoryja” – wydanej z okazji  jubileuszu 800 lecia miasta Złotoryja; 2011 oraz płyty CD: „W pogoni za aniołami…” (Wydawnictwo UŚ 2017);  pierwszych monograficznych; zapis dokumentujący autorską twórczość wokalno-instrumentalną.

 

 

 

1. Celem jest propagowanie muzyki chóralnej, kultywowanie tradycji śpiewaczych na ziemiach Śląska Cieszyńskiego.
2. Koncerty towarzyszące odbywać się będą w miejscowościach Śląska Cieszyńskiego.
3. Do koncertów festiwalowych zapraszamy amatorskie zespoły chóralne polskie i zagraniczne.
4. Zespoły zobowiązane są do przygotowania programu na odpowiednim poziomie wykonawczym min. 20 min.
5. Mile widziane jest wykonanie jednego utworu kompozytora związanego ze Śląskiem Cieszyńskim.
6. Chóru otrzymają honorowy dyplom uczestnictwa w festiwalu oraz umieszczone zostaną w materiałach promocyjnych II Międzynarodowego Festiwalu Muzyki im. Profesora Józefa Świdra.
7. Po koncercie dla chórów przygotowany zostanie poczęstunek.
8. Termin zgłoszenia do 15 października 2017 r. na adres elektroniczny: festiwalswider@us.edu.pl
9. Chóry zobowiązane są do uiszczenia opłaty wpisowej w wysokości 250 PLN.
Numer konta bankowego dla uiszczenia opłaty wpisowej:

Uniwersytet Śląski
Ul. Bankowa 12
40-007 Katowice
NIP 634-019-71-34
ING o/Katowice
74 1050 1214 1000 0007 0000 7909
w tytule proszę wpisać FESTIWAL ŚWIDER KONCERTY

Opłatę należy uiścić do 30 października 2017 r. Chóry uczestniczące w konkursie nie wnoszą dodatkowej opłaty za udział w koncertach towarzyszących.
W przypadku rezygnacji chóru z udziału w Festiwalu opłata wpisowa nie zostaje zwrócona.

10. Istnieje możliwość zakwaterowania i wyżywienia dla zespołu. Chóry pokrywają koszty związane z zakwaterowaniem w obrębie kampusu uniwersyteckiego (koszt około 30 – 40 zł od osoby) oraz w dostępnych hotelach w Cieszynie, według ustalonej stawki hotelowej. Organizatorzy zapewniają pomoc w rezerwacji noclegów poza kampusem uniwersyteckim.
Organizatorzy przyjmują rezerwację miejsc noclegowych

Posiłki wydawane będą w restauracji uczelnianej i restauracjach cieszyńskich
Śniadanie: 10 PLN dla jednej osoby, obiad: 10-15 PLN, kolacja 10 PLN

 


KONCERTY TOWARZYSZĄCE W RAMACH
II MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU MUZYKI
IM. PROF. JÓZEFA ŚWIDRA
W CIESZYNIE 6-9.12.2016

 

7 GRUDNIA 2016  

  • koncert 1.

Budynek Główny UŚ w Cieszynie, Sala Kameralna UŚ, godz. 9:00

RECITAL FORTEPIANOWY GLEB BELYAEV / ŁOTWA

w programie:

  1. F. Schubert-F.Liszt Soirées de Vienne Valse-Caprice No. 6
  2. F. Chopin Etude op.25. n.12.
  3. J. Świder Etude a-moll
  4. M. Camacho – Sonata dal Inferno
  5. Ch. Balayer – Des textos pour Élise pour piano
  6. N. Kapustin – Preludes op.53 n.1, n.5, n.10

prowadzenie koncertu: Grażyna Durlow

  • koncert 2.

Sala Koncertowa PSM I i II st. w Cieszynie na Zamku, godz.19:00

swider-instrumenty-dete   JÓZEF ŚWIDER – MUZYKA NA INSTRUMENTY DĘTE

 

Wykonawcy:                                                                           W programie:

Maria Grochowska – flet,                                                            Miniatury liryczne na flet, obój, klarnet, róg i fagot (1975)
Piotr Pyc – obój,                                                                        Allegretto na flet i fortepian (1952) prawykonanie
Roman Widaszek – klarnet,                                                        Scherzo na flet i gitarę (2007)
Marek Barański – fagot,                                                              Andante na obój i fortepian (1951)                                            Mariusz Ziętek – róg                                                                   Improwizacja na klarnet i fortepian (1991)
Wanda Palacz – gitara                                                                Sonata na fagot i fortepian (1954)
Eugeniusz Knapik – fortepian                                                     Mini-Quintetto na flet, obój, klarnet, róg i fagot (1993/2005)                                                                                                         prawykonanie
Grażyna Durlow -prowadzenie koncertu

8 GRUDNIA 2016, Kościół Najświętszego Serca Jezusa w Czeskim Cieszynie, godz. 19.00

rossini-2016     GIOACCHINO ROSSINI „LA PETITE MESSE SOLENNELLE”

Wykonawcy:
Katarzyna Oleś-Blacha – sopran
Anna Lubańska – mezzosopran
Andrzej Lampert – tenor
Robert Gierlach – bas-baryton
Agata Hołdyk – fortepian
Aleksandra Hałat – fortepian
Paweł Seligman – organy
Chór kameralny „Ad libitum”
Izabella Zielecka-Panek – dyrygent
Małgorzata Mendel – słowo

9 GRUDNIA 2016
  • koncert 1.
Sala Koncertowa PSM I i II st. w Cieszynie na Zamku, godz.17:00


RECITAL FORTEPIANOWY  – JACEK ZGANIACZ/USA
CHÓR COLLEGIUM  CANTICORUM/Czechy

 


Wykonawcy:                                                                         Program:

Jacek Zganiacz – fortepian                                                        Fryderyk. Chopin – Ballada F-dur, op. 38
Chór Collegium Canticorum                                                      Romuald Twardowski – Mała Sonata na Fortepian
Anna Szawińska – dyrygent                                                      Maurice Ravel – Jeux d’eau
Grażyna Durlow – prowadzenie koncertu                                  George Gershwin – Trzy Preludia na Fortepian
                                                                                                Józef Świder  – Śpiewy polskie
  • koncert 2.

Kościół p.w. Św. Elżbiety w Cieszynie, godz. 19.00

KONCERT MUZYKI SAKRALNEJ

 

Wykonawcy:
Chór Kameralny ,,A piacere” Instytutu Muzyki w Cieszynie UŚ w Katowicach
Solo: Aneta Witosz
Dyrygent: Danuta Zoń-Ciuk
Chór mieszany „Hejnał Mazańcowice”
Dyrygent: Krzysztof Przemyk

W programie: W.A. Mozart, C. Frank, M. Gałęski, F. Nowowiejski, M. Jasiński, Tucapsky, V. Miskinis


10 GRUDNIA 2016

KONCERT GALOWY:

„JÓZEF ŚWIDER –MUZYKA INSTRUMENTALNA NA SMYCZKI”

KONCERT LAUREATÓW MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU CHÓRALNEGO

Kościół Jezusowy w Cieszynie, godz. 18.00

PROGRAM:

  1. Świder – „Intrada e fugato” per orchestra d’archi (prawykonanie)
  2. Świder – „Canzonetta di Natale” per orchestra d’archi
  3. Świder – „Varianti” per orchestra d’archi (prawykonanie)
  4. Świder – „Alla polacca” 3 pezzi per orchestra d’archi (prawykonanie)
    Polonaise
    Krakowiak
    Kujawiak – oberek

Wykonawcy:

Laureaci Międzynarodowego Konkursu Chóralnego im. Prof. Józefa Świdra
Orkiestra Kameralna SILESIAN CHAMBER PLAYERS
Maria Zuber – przygotowanie chórów festiwalowych
Halina Goniewicz-Urbaś – dyrygent
Małgorzata Kaniowska – dyrygent
Małgorzata Mendel – prowadzenie

 


 

11 GRUDNIA 2016

  • KONCERT 1.

KONCERT PRZEDŚWIĄTECZNY ŚPIEWAJMY PANU NOWĄ PIEŚŃ

Sala Koncertowa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, godz. 19:00

Program:

Józef Świder – utwory chóralne a cappella
Aleksander Lasoń – Benedictus
Józef Świder – Singet dem Herrn ein Neues Lied na kwartet solistów, chór dziecięcy, chór mieszany
i orkiestrę – polskie prawykonanie ostatniej kompozycji prof. Józefa Świdra

Wykonawcy:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej
Chór Filharmonii Śląskiej
Chór Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie Harmonia
Chór dziecięcy Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. im S. Moniuszki
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Izabella Zielecka-Panek – dyrygent, przygotowanie chóru
Anna Ogińska – sopran
Katarzyna Ćwiek – alt
Oskar Jasiński – tenor
Maciej Gorczyczyński – bas-baryton
Iga Eckert – przygotowanie chóru dziecięcego
Jarosław Wolanin – przygotowanie chóru
Małgorzata Mendel, Karina Paszek – słowo
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

  • koncert 2.
    Kościół Ewangelicko-Augsburska w Wiśle, godz. 16:30

Koncert Orkiestry Smyczkowej MUSICA IUVENALIS
String orchestra MUSICA IUVENALIS
z Koszyc na Słowacji
dyrygent: Igor Dohovič

Supported using public funding by Slovak Arts Council
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

  • koncert 3.
    Parafia Ewangelicko-Augsburska w Drogomyślu, godz. 18:00
    „MUZYKA USZLACHETNIA CISZĘ”

Wykonawcy:
Aleksandra Hałat – fortepian, Marcin Hałat – skrzypce

W programie:
A. Mozart – Sonata na skrzypce i fortepian G – dur K.301/293a (No.18) ,
Bloch – Nigun,
Rachmaninov – Vocalise op.34 No. 14
Zespół Kameralny LAUS DEO z Lędzin pod dyrekcją Joanny Wypich

W programie m.in.:
O. Gjeilo, M. Durufle, W. Boyce, P. Bębenek, F. Nowowiejski